sobota 5. novembra 2016

Obľúbené knižné série-príbehy, ktoré nikdy neomrzia!

Nepochybujem o tom, že každý z nás má doma plné poličky úžasných kníh. Možno ich máte zoradené podľa autora, vydavateľstva, farieb...U mňa je to tak, že mám obľúbené knižné série pekne pokope. A ktoré to teda sú?

Andrea Cremerová- Nočný tieň

Tejto úžasnej sérii vďačím za veľa. Práve vďaka príbehu o vlkolakoch a zakázanej láske (nie, žiaden Twilight) sa predrala na povrch moja láska ku knihám. Tá síce v mojej duši bola odmalička, no až prečítaním tejto famóznej série sa naštartovala. Ku knihám som sa dostala úplne náhodne. Nemala som čo čítať, a tak som o nejaké knižné typy poprosila kamarátku. Odporučila mi práve Nočný tieň a keďže knihy aj vlastnila, voľba bola jasná. Behom týždňa som prečítala všetky 3 diely. Príbeh ma dostal natoľko, že som po dočítaní napísala fanfiction, ktorá však zostala len v mojom zošite. Keď sa mi donieslo, že autorka napísala aj 4. diel (skôr taký dodatok k sérii), musela som ho mať. No, neviem, či som mala veľmi vysoké očakávania alebo čo, ale kniha ma dosť sklamala. Dej bol nezaujímavý a aby som bola úprimná, pokojne by som sa zaobišla aj bez tohto „dodatku“. Príbeh mal skončiť 3. dielom a viac sa nenaťahovať. Tento fakt však nič nemení na tom, že séria Nočný tieň je jedna z mojich najobľúbenejších.
O čom teda Nočný tieň je?
Sedemnásťročná Calla je Strážkyňou- vlkolakom stvoreným mocnými Ochrancami. Jedného dňa nájde v lese ťažko zraneného chlapca a aj napriek zákazu mu poskytne pomoc. To však ešte netuší, ako veľmi sa jej život od tohto momentu zmení. Keďže je Calla už od narodenia sľúbená vodcovi svorky Banovcov Renovi, príchod Shaya zamieša kartami. Chlapec je výzvou nie len pre Callino srdce. Zohráva dôležitú úlohu v nadchádzajúcom spájaní dvoch hlavných svoriek, no nikto netuší, akú. Callino odhodlanie vziať si Rena odrazu zakolíše a Calla začne pochybovať o tom, či robí správne. Naozaj je pre ňu sobáš najlepším riešením? Do mysle sa jej dostávajú pochybnosti a prítomnosť Shaya jej nijako nepomáha. Podrobí sa Ochrancom a bude viesť dopredu naplánovaný život, alebo podľahne zakázanej láske?

Alison Goodmanová- Eon, Eona
Výskyt menovaných fantasy kníh u mňa je tiež náhodný. Prvú knihu s názvom Eon som si kúpila v Tescu už dávnejšie (cca 4 roky dozadu), no k jej prečítaniu som sa dostala v podstate nedávno. Fantasy som mala vždy rada a história Číny ma taktiež vždy fascinovala. Keď som sa konečne odhodlala knihu prečítať, nevedela som ju položiť. Za 3 dni bola prečítaná. Keďže som chcela vedieť, ako to s Eonou bude ďalej, ihneď som si objednala pokračovanie. To som prečítala za rekordné 2 dni (kniha má 544 strán). Asi si domyslíte, čo si o mne museli členovia mojej rodiny myslieť...
Oficiálna anotácia: Šermiarske umenie, dračia mágia a hrdina s nebezpečným tajomstvom. Dvanásťročný Eon je už niekoľko rokov študentom. Jeho intenzívna príprava vychádzajúca z východoázijskej astrológie zahrňuje dva druhy umení – umenie meča a magické schopnosti. On a jeho učiteľ dúfajú, že ho vyberú za učňa zaklínača draka – jedného z dvanástich energetických drakov šťastného osudu. Lenže Eon má nebezpečné tajomstvo. V skutočnosti je to Eona, šestnásťročné dievča preoblečené za chlapca, aby získalo šancu stať sa zaklínačom draka. Ženy majú zakázané používať dračiu mágiu. 
Keby niekto odhalil jej prestrojenie, znamenalo by to jej istú smrť. Keď hrozí, že Eonino tajomstvo vyjde najavo, ona a jej spojenci sa ocitnú v smrteľnom nebezpečenstva a v centre boja o trón. Eona musí nájsť fyzické i duševné sily bojovať proti tým, ktorí ju chcú pripraviť o mágiu... i o život.


Rick Riordan- Kronika Cartera Kana
Bez komentára. Všetci, čo ma poznajú, vedia o mojej posadnutosti starým Egyptom. Bez problémov vám vymenujem egyptských bohov, ich príbehy, napíšem svoje meno v hieroglyfoch a rozpoviem vám o egyptských pamiatkách. Kronika Cartera Kana je jednou zo sérií, ktorú ak som neprečítala aspoň 4x, tak ani raz. Oddaní fanúšikovia Ricka sú už zvyknutí na jeho štýl písania. Humor a napätie máte zaručené, nechýba ani láska. Prvú knihu zo série som dostala v roku 2012 od mojich starých rodičov, ktorí najprv nevedeli, čo mi majú kúpiť. Vedeli však, že čítam fantasy a rôzne dobrodružné knihy. Pod stromčekom som si teda našla nádhernú knihu s ešte krajším príbehom.
Oficiálna anotácia: Myslíte si, že je to zábava nechodiť do školy, večne lietať po celom svete, voziť si so sebou iba to, čo sa zmestí do jedného kufríka, a nemať žiadny poriadny domov? Vyvediem vás z omylu!
Volám sa Carter Kane a mám 14 rokov. Už šesť rokov cestujem z miesta na miesto so svojím otcom, známym egyptológom. Poriadne nepoznám ani svoju vlastnú sestru Sadie, ktorá žije so starými rodičmi v Londýne. Vídavame sa len dvakrát do roka a tentoraz pre nás otec ešte navyše vymyslel extra nudnú prehliadku Britského múzea! Práve tu sa však začínajú naše najneobvyklejšie Vianoce, aké sme kedy so Sadie zažili. Zisťujeme desivú pravdu o našej rodine a spoznávame tajomných egyptských bohov oveľa lepšie než z otcových rozprávaní či exponátov v múzeu...


Amanda Hockingová- Trylovia
Poznáte ten pocit, keď ste v kníhkupectve a od samého šťastia neviete, po akej knihe siahnuť? No, tak presne toto sa mi stalo pred dvoma rokmi. Spolu so sestrami sme zašli do mesta do Panta Rhei, kde si ony bez problémov vybrali knihu. A ja? Stála som a pobehovala medzi regálmi asi pol hodinu, než som si na ich naliehanie konečne nejakú knihu vybrala. Domov som si odniesla prvý diel zo série Trylovia s názvom Dedička. Originálny príbeh a jednoduchý štýl písania prispeli k tomu, že som za 3 dni nemala čo čítať. Druhý diel som si však dopriala až na Vianoce. Nepýtajte sa ma prečo, sama to nechápem... Pri treťom dieli som našťastie tak dlho nečakala a kúpila som si ho asi týždeň po dočítaní druhej časti. Sériu si neskôr (samozrejme na moje naliehanie) prečítala aj sestra a zapáčila sa jej natoľko, že sme sa niekoľko dní nebavili o ničom inom, než o tom, ktorá si nechá Lokiho a ktorá Finna...
Oficiálna anotácia:
Keď mala Wendy Everlyová šesť rokov, jej matka sa ju pokúsila zabiť, lebo bola presvedčená, že je obluda. O jedenásť rokov Wendy zistí, že mama možno mala pravdu. Nie je tá, za koho sa považovala, a celý život sa jej rozpadá – a to všetko spôsobil Finn Holmes.
Finn je tajomný chlapec, ktorý ju ustavične sleduje. Po každom stretnutí s ním je Wendy vykoľajená, a nesúvisí to iba s jeho príťažlivosťou, ktorú si nechce pripustiť. Onedlho sa však Wendy dozvie pravdu o svojom pôvode: je podhodenec. Hneď po narodení ju vymenili za iné dieťa a Finn ju prišiel odviesť do jej skutočného domova – do kráľovstva Trylov hlboko v horách.
Wendy sa vyberie na cestu do čarovného sveta, o existencii ktorého ani netušila. Je krásny i desivý zároveň a Wendy sa preň musí vzdať starého života a vyrovnať sa s tým, čo ju čaká.

A aké sú vaše obľúbené knižné série? :) 

4 komentáre:

  1. Ahoj tento článek je první ,který jsem si od tebe přečetla :) byl hezký,zaujala mě série Amanda Hockingová- Trylovia :) jinak moje oblíbené série jsou 1. Válka čarodějek od Maite Carranzové a jak už název vypovíde jdu skutečně o válku čarodějek moc mě to bavilo 2.Sedmý smysl od Ilky Pacovské (9 dílů) a je to také moc pěkné obě série jsou fantazy a určitě si je ještě jednou někdy přečtu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wow, 9 dielov? No neviem, či by som pri tak dlhej sérii vydržala. Vždy čítam trilógie, jediná dlhšia séria bol Odkaz dračích jazdcov od Ch. Paoliniho. :D

      Odstrániť
  2. Okrem tej od Ricka som o týchto sériách ešte nepočula, ale znejú zaujímavo :)
    Za mňa je to:
    1. Percy Jackson: vďaka tejto sérií som sa úplne namotala na grécku mytológiu podobne ako to ty máš s Egyptskou :3 :D
    2. Bohovia Olympu: druhá séria od Ricka naväzujúca na Percyho, neviem, ktorú mám radšej :D
    3. Harry Potter: čítala som ho už asi miliónkrát a nikdy ma neomrzí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hm, niekto tu má rád Ricka. :D Tiež som čítala Percyho Jacksona, ale len prvé dva diely. K zvyšku sa neviem dokopať. :D

      Odstrániť