nedeľa 5. marca 2017

Vek zázrakov- minirecenzia

Autor: Karen Thompson Walker
Názov: Vek zázrakov
Počet strán: 288
Vydavateľ: Fortuna Libri
Rok vydania: 2012
Jazyk: slovenský

Príbeh opisuje život 11- ročnej Julie, ktorá zažíva prvú lásku a aj manželskú krízu oboch rodičov. To všetko sa deje na pozadí úplne zmeneného sveta- zemská rotácia okolo vlastnej osi sa zo dňa na deň spomaľuje, dni sa predlžujú, teplota stúpa...
Počas natiahnutých dní sa psychika ľudí mení. Poddávajú sa svojim túžbam, niektorí páchajú hromadné samovraždy. Keď deň dosiahne trojnásobok svojho obvyklého trvania, rozpúta sa hotové peklo .



Je zaujímavé, ako dokáže jedna kniha zmeniť pohľad človeka na svet. Do čítania som sa púšťala s vedomím, že pôjde viac-menej o jednoduchý príbeh s prvkami napätia a mierneho nádychu romantiky. Autorka mi však ponúkla omnoho viac. Prostredníctvom Julie mi bolo ukázané, akým spôsobom dobrovoľne ničíme a poškodzujeme planétu. Natiahnuté dni a zmeny, ktoré so sebou priniesli, boli opísané s takou uveriteľnosťou, až som sa miestami obávala, či čítam vymyslený príbeh alebo predpoveď vedeckého tímu.
Napriek tomu, že mi úplne nesadol autorkin štýl písania, som si knihu naplno vychutnala. Osobitný príbeh zasadený do prostredia amerického predmestia bol pre mňa skutočným čitateľským zážitkom.

Čo sa postáv týka, autorke musím vytknúť jednu vec, a to prehnanú vyspelosť hlavnej hrdinky. Myslenie, ktorým disponovala Julia, mi jednoducho k 11-ročnému dievčaťu nesedelo. Doslova hĺbkové rozjímanie nad niektorými udalosťami bolo priveľmi nereálne. V jedenástich rokoch má človek lietať vonku s kamarátmi, hrať futbal a skákať cez švihadlo. Nie riešiť chlapcov, bozkávanie a všetko s tým súvisiace. Aj keď, v dnešnej dobe...

Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára