štvrtok 11. augusta 2016

Mesiac knihomoľa 1

Týmto článkom začínam novú rubriku s názvom „Mesiac knihomoľa.“ Každý mesiac urobím také menšie vyhodnotenie, aké knihy som prečítala, aké som si kúpila, poprípade dostala. Budem sa snažiť, aby boli príspevky pravidelné.                                                                                                                                                                            

Aké knihy som si kúpila?                   
Keďže moje vysvedčenie nedopadlo až tak zle, musela som sa odmeniť. A čím iným, než knihou? Voľba padla na Talon od spisovateľky menom Julie Kagawa. Po knižke som už dlhšie pokukovala, no až doteraz na ňu neboli financie. 

Oficiálna anotácia: Pred dávnymi vekmi boli draci na pokraji vyhynutia. Legendárni drakobijci z Rádu sv. Juraja ich takmer vyhubili. Tí, ktorí prežili, sa ukrývali v ľudskej podobe. Ich počet pomaly rástol a moc silnela. Ubehli stáročia a draci sa pripravujú na okamih, keď ľuďom ukážu, kto je skutočným pánom sveta... Sledovať, začleniť sa, splynúť. Presne to má za úlohu dračie dievča Ember. Má za sebou základný výcvik a dokáže na seba vziať ľudskú podobu. Jeho budúcnosť je vopred naplánovaná: má poslúchať, nevyčnievať z radu a slepo plniť rozkazy. To všetko na rozkaz tajnej a nekompromisnej dračej organizácie s názvom Talon. Ember sa však s tým vôbec nestotožňuje. Zisťuje, že svet nie je len čiernobiely. Spoznáva utečenca, ktorý sa proti demagógii Talonu vzbúril, a tiež človeka, ktorý zasiahne jej srdce. 
Je pravda to, čo jej celý život vštepovali do hlavy? Je Talon stelesnením dobra, kým ľudia sú zlí? Ember zisťuje, že dosiaľ vštepovaná "pravda" má veľké trhliny. Ako sa rozhodne? Vernosť Talonu či iný, nepoznaný osud?   



Neskôr som robila objednávku na megaknihy.sk, kde som si vybrala dva tituly- Láska mezi písmenky Glee-prázdniny na spadnutí.                                                                                                                                                              

Láska mezi písmenky, oficiálna anotácia: Co by se stalo, kdyby se princ z pohádky ocitl v našem světě a musel třeba chodit do školy? A naopak, co by obyčejný kluk dělal v pohádkovém příběhu? Šestnáctileté Delilah se povedlo nemožné – dokázala vytáhnout okouzlujícího prince ze stránek oblíbené pohádky a vyměnit ho za svého kamaráda Edgara. Setkat se tváří tvář s Oliverem bylo jako kouzlo, ale co s takovým princem v našem světě? Přece jen tu máme trochu jiná pravidla, a tak se Oliver musí stát obyčejným klukem a začít chodit do školy, i když ani neví, jak se přechází přes ulici. Zato Edgar se musí vypořádat s rolí chrabrého prince, jehož život se při každém čtení opakuje. 
Hranice mezi stránkami knihy a skutečností je sice průchozí, ale může najít princ z pohádkového příběhu svůj šťastný konec v našem světě?                                                            


Glee- prázdniny na spadnutí, oficiálna anotácia: Pan Schuester a většina členů Glee klubu se těší na hudební tábor pro mládež, který se McKinleyova střední chystá pořádat a kde by měli dělat vedoucí a učit děti do-re-mi. Ale Rachel Berryová má na léto své vlastní plány - Rachelino hvězdné léto! Bude to čas nabitý vším možným, náročný program složený z různých přednášek, cvičení a dokonce i jinak téměř neuskutečnitelného setkání s broadwayskou agenturou, která hledá talenty.         

                                 



Aké knihy som prečítala?
Počas prvého mesiaca prázdnin som sa prekonala a prečítala 4 knihy a jednu som rozčítala. Väčšinou neprečítam za jeden mesiac viac ako dve knihy, ale keďže sú tie prázdniny a mám viac voľného času, prečo počet nenavýšiť? 
  • Prvou knihou bola Modrá jako safír od Kerstin Gierovej, druhý diel zo série Drahokamy. Príbeh bol pútavý, nechýbal ani humor. Knihu hodnotím na 4.5/5.              
  • Druhou knihou v poradí bolo Saeculum od autorky Ursula Poznanski. Tí, ktorí čítali moju recenziu, vedia, že som čítanie odkladala. Väčšiu chybu som urobiť ani nemohla, pretože príbeh bol napínavý a pri jeho čítaní mi tuhla krv v žilách. 5/5                                                        
  • Treťou knihou bol posledný diel zo série Glee- prázdniny na spadnutí.  Napriek tomu, že je knižka priam ideálna na leto, ide o priemerný príbeh. 3.5/5                                                                                                     
  • Poslednou prečítanou knihou je Láska mezi písmenky od dvojice spisovateliek Jodi Picoultovej a Samanthy van Leerovej. Ide o viac-menej rozprávkovú knižku, s nádychom romantiky. Ak túžite zaspomínať si na detstvo, potom je pre vás Láska mezi písmenky tou pravou voľbou. 3.3/5 
  • Na konci mesiaca som rozčítala (a včera dočítala) knihu od J. Verna s názvom Na kometě. Diela od Verna mám rada, avšak s touto knižkou som musela doslova bojovať. Pre mňa jedno z jeho najslabších diel. 2.5/5

Aké knihy som dostala?
Veľké guľové. :D

To by bolo na júlové zhrnutie všetko. A čo vy a prázdniny? Máte viac času na čítanie? Pochváľte sa v komentároch. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára