nedeľa 24. júla 2016

Rachelin splnený sen. Alebo nočná mora?

Autor: Sophia  Lowellová                                                   
Názov: Glee- prázdniny na spadnutí           
Počet strán: 200               
Vydavateľ: CooBoo                                                        
Rok vydania: 2011                                                                                        Jazyk: český    
Oficiálna anotácia: Pan Schuester a většina členů Glee klubu se těší na hudební tábor pro mládež, který se McKinleyova střední chystá pořádat a kde by měli dělat vedoucí a učit děti do-re-mi. Ale Rachel Berryová má na léto své vlastní plány - Rachelino hvězdné léto! Bude to čas nabitý vším možným, náročný program složený z různých přednášek, cvičení a dokonce i jinak téměř neuskutečnitelného setkání s broadwayskou agenturou, která hledá talenty. Rachel už má svou cestu ke hvězdám jasně narýsovanou. Ovšem poté, co se pořádně uhodí do hlavy, probudí se jako broadwayská hvězda s vlastním tryskáčem a McKinleyova je vzhůru nohama – Mercedes je hlavní roztleskávačka, Santana si hraje na světici, Sue se chová mile a Brittany vede Glee klub!
Je to všechno jenom Rachelina noční můra? To se dozvíte ve třetí knize na motivy seriálu Glee...

             „Už se chtěla zasmát tomu hloupému omylu, když se ji v zorním poli mihl povědomý červený záblesk. Rachel tu červenou viděla všude. Rozinky. Ale to, co viděla teď, neočekávala.
                                          ´Promiňte, ale ten dres Rozinek, to byla Mercedes?´“
Postavy:                                                  
V tretej knihe, napísanej podľa úspešného seriálu, sa stretávame s hlavnou protagonistkou Rachel Berryovou. Rovnako ako v seriáli, aj v písanej podobe je toto dievča neznesiteľne otravné, sebecké a namyslené. Keď príde reč na leto, spev a kariéru, každého odsúva na vedľajšiu koľaj. Treba ale uznať, že tieto vlastnosti Rachel dodávajú isté čaro, bez ktorého si ju neviem predstaviť. Občas by som si priala mať trošku z jej sebavedomia. Keďže som fanúšičkou seriálu, hľadala som podobnosti medzi jednotlivými postavami. Autorke sa úspešne podarilo vystihnúť komplikovanú osobnosť hlavnej hrdinky, rovnako ako vedľajších postáv.                             
Ja osobne som ocenila, že sa v príbehu konečne presadil aj Kurt. Nechal naplno rozvinúť svoju fantáziu v úlohe Rachelinho osobného asistenta. Pri Kurtovi mám vždy pocit, že je svet aspoň o trošku lepším a svetlejším miestom. Pôsobí na mňa upokojujúcim a starostlivým dojmom.                                    
Čo ale musím autorke vytknúť, je: Kde, do pekla, je Finn? Objavil sa na začiatku príbehu, pohádal sa s Rachel a zmizol. Nuž, to vo mne nezanechalo najlepší dojem. Neskôr sa v príbehu znovu objavil, ale len sa tam tak mihol. Sophia Lowell, prečo mi toto robíš?

„Rachel náhle pochopila, co znamená rčení ´Na vrcholu je samota.´“

Prečo áno?       
Po knižke som siahla najmä preto, aby som si na chvíľu oddýchla od fantasy a sci-fi. Sú predsa prázdniny, tak prečo si neprečítať niečo ľahké a svieže, s nádychom romantiky? Dopredu upozorňujem, že kniha je vhodná na odreagovanie, takže v nej nehľadajte žiadne komplikované a nečakané zvraty. Mne osobne sa veľmi páčil koniec, kde si vďaka Rachel uvedomíte, čo je v živote naozaj dôležité. Mimo iného sa nemusíte obávať, že ste nečítali predošlé knihy, alebo nevideli seriál- autorka vás dostatočne oboznámi, čo sa zatiaľ v živote na McKinleyovej strednej udialo.

Prečo nie? 
Malým mínusom je miestami predvídateľný dej. Predsa len, takýchto nápadov tu už bolo, je a vždy bude. Dej teda nie je ničím originálnym a výnimočným. Klasické sebecké správanie jednej z postáv, následné uvedomenie si chyby a nakoniec zmena osobnosti. Ako som už uviedla pri postavách, chýbal mi v príbehu Finn. Viem, že dej bol zameraný predovšetkým na Rachel a jej zmenu, ale tento chalan je nepopierateľnou súčasťou Glee a ak tam nie je (alebo je tam len naozaj veľmi málo), príbeh sa stráca. Samozrejme je to len môj názor.

Hodnotenie:  Kniha má svoje klady aj zápory, preto si odo mňa odnáša hodnotenie 3,5/5.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára