Seduktor, hra zradcov- recenzia

Autor: Sofia Vitalle
Počet strán: 276
Vydavateľ:  Richard Lunter - Kicom
Rok vydania: 2015
Jazyk: slovenský
Oficiálna anotácia: Život mladého dievčaťa menom Ema sa radikálne zmení, keď je jedného dňa unesená mužom menom Seduktor. Sed  zobrazuje postavu Pokušiteľa (padlého anjela), takzvaného Zvodcu hriešnikov, ktorý sa snaží svoje obete zviesť na hriech a potom ich  zabiť. Túto prácu vykonáva na základe dohody, ktorú uzavrel pred dávnymi rokmi. Zapredal vlastnú dušu za slobodu. Môže ju získať späť  len v prípade, že splní podmienky, ktorým sa zaviazal.
K jeho vytúženej slobode mu chýba zabiť len posednú obeť, Emu, no zistí niečo, čo ho donúti ten čin prehodnotiť. V danom momente  dohoda, ktorú uzavrel pred mnohými rokmi padá a z neho, z lovca, sa stáva lovená zver. Teraz je to on, kto musí v sebe nájsť silu  bojovať proti nepriateľom, aby získal späť svoju dušu. Ocitá sa na rázcestí dvoch ciest netušiac, ktorá je tá správna. Cíti sa ako  medzi dvoma mlynskými kameňmi. Na jednej strane stojí túžba po vlastnej duši, na druhej smäd po pomste. Rozohrá veľmi nebezpečnú hru.  Dokáže však rozoznať čo je pravda a čo hra zradcov?

"Pozoroval ju spozia rias. Pery sa mu skrivili, keď povedal: "Bež."
Cúvla.
Rozosmial sa.
Ona sa rozbehla."

Počas druhého dielu príbehu Sed, alebo tiež Azazel, prešiel veľkou zmenou. Keď si spomeniem, ako sa v prvej knihe pokúšal dostať k Eme  a prinútiť ju spáchať hriech, len aby ju mohol zabiť, je mi trochu ťážko na duši. Držala som si od neho odstup, pretože som netušila,  kam až je ochotný zájsť. Potom však prišiel zlomový bod. Autorkám patrí moja vďaka za to, akým spôsobom sa dopracovali k Azazelovej  zmene. Rozcítili ho, ale neurobili z neho žiadnu citlivku. Jeho vnímanie sa rozšírilo aj na osoby, a to hneď dve. Už nemyslel len na  seba, a dokonca zvažoval následky, ktoré mohli mať jeho činy. Sed, klobúk dolu.
Čo sa týka Emy, u nej neprebehla žiadna prudká zmena osobnosti. Rovnako starostlivá ako v prvej časti, no miestami bola až príliš  precitlivená. V niektorých situáciách som mala chuť otrieskať jej hlavu o zem a kričať, nech sa spamätá. Na (v podstate) hlavnú  postavu to s emóciami trošku preháňala.
S kľudom môžem povedať, že mojím obľúbencom sa stáva Caim. Môj nový amigo. Čo sa príbehu týka, tak to bol práve on, kto sa prejavil  ako oddaný priateľ. Nie Azazel, ani Ema. Získal si ma svojim humorom, ale najmä múdrymi slovami, nad ktorými Sed tak často ohŕňal nos.  Osobne si myslím, že Caim je najvýraznejšou a najpremyslenejšou postavou oboch kníh.

"Mala dosť času nad tým uvažovať. Nad pre aj proti...
Ale nakoniec zistila, že je to hlúpe, deliť niečo na dobré a zlé.
Bol to celok, ktorý nemohla od seba oddeliť..."

Prvá z kníh mala po všetkom tom naháňaní a odhaľovaní pravdy viac než otvorený koniec. Pri rozčítaní druhého dielu som zistila dôvod.  Autorky navnadili čitateľa a doslova ho donútili pokračovať v čítaní. Pokračovanie v sebe ukrýva omnoho temnejšie tajomstvá, doslova  srší dravosťou. S padlým anjelom ako hlavnou postavou sa vždy niečo dialo. Túžba po pomste bola povznesená nad všetko ostatné. Zvádzal  sa boj na život a na smrť...
Súhra oboch autoriek dohnala príbeh k niečomu, čomu sa hovorí dokonalosť. Áno, možno sú to prisilné  slová, no stojím si za nimi. Okrem tajomna a nepredvídateľných situácií poukázali spisovateľky aj na dôležitosť priateľstva. Do  príbehu vložili svoje srdce a pripomenuli mi, že aj keď sa cítim sama, nikdy sama nie som. Každý z nás má toho jedného priateľa,  svojho Caima, ktorý pri ňom stojí, nech sa deje čokoľvek.
K môjmu celkovému dojmu prispela aj skutočnosť, že sa príbeh neodohrával len na Slovensku, ako tomu bolo v prvej knihe.  V knihe vystupovali destinácie ako Nórsko či tropický ostrov. Zmena prostredia len potvrdila moju domnienku, že autorky majú na písanie  obrovský talent. Miesto vždy vierohodne a zaujímavo opísali a vsadili doň dianie príbehu.

Hodnotenie: