streda 11. januára 2023

Bibliotéka 2022

Po nedobrovoľnej kovidovej pauze sa znovu otvorili brány Incheby. Nebudem klamať ak poviem, že som od tohtoročnej Bilbiotéky mala vysoké očakávania. Odrátavala som dni a na víkend som čakala ako na spasenie. Kolegyne z práce mi už stihli čo-to povedať a varovali ma, že tento rok je Bibliotéka iná. Začínala som sa trochu obávať...

Do Bratislavy sme so sestrou prišli v sobotu okolo obedu. Kým sme čakali na zvyšok rodiny z Košíc, poprechádzali sme sa Inchebou a posondovali aké knihy jednotlivé stánky ponúkajú. Po prvom okružnom kole som ostala trochu zarazená. Zdalo sa, že kolegyne mali pravdu. Nevidela som Martinus ani Panta Rhei, ktorým pominulé roky patrili jedny z najväčších stánkov. Nevšimla som si ani Knihy za groš, ktoré pred kovidom zvykli bývať hneď pri vstupe. Moje nadšenie trošku pokleslo. Tešila som sa na zľavnené tituly a to, ako sa nimi budem prehrabávať.  Nehovorím, že všetky knihy boli za plnú sumu. Vydavateľstvá ponúkali zľavu 20%, prípadne trochu viac. Potešila ma SAVka, ktorá predávala svoje publikácie za polovičnú cenu. Tu som si ukoristila knižku Človek a svet zvierat v stredoveku. Po ďalšom prejdenom kole sme si so sestrou dali kávu a čakali na deda a zvyšok nášho klanu. Počas čakania som narazila na autorku Denaleu Volkovú, ktorá je autorkou Baamiela a Delaily. Za toto stretnutie som naozaj vďačná, pretože autorka bola naozaj milá a dobre sa s ňou rozprávalo. Dokonca som od nej dostala prvý diel série na recenziu! Týmto jej ešte raz ďakujem a teším sa na chvíľu keď sa do knižky pustím. 

Keďže tohtoročná Bibliotéka mala menej knižných stánkov, ostalo viac priestoru na výstavu minerálov a starožitností. Úprimne môžem povedať, že v tejto sekcii som strávila oveľa viac času než pri knihách. Neskutočne mi učarovali všemožné farby a druhy kryštálov. Motkala som sa pomedzi stoly, prezerala si čo kupujúci ponúkajú... Môj mozog nestíhal vstrebávať všetku tú nádheru. Sestre som kúpila náramok a po rozhovore s jednou z predávajúcich som si domov odniesla mandalu vyrobenú z hliny z Južnej Ameriky. Mala by mi pomôcť vyrovnať emócie a nastaviť harmóniu duše, tak uvidíme :D

Po prehliadke kryštálov sme ešte párkrát prebehli knihy, pozreli si besedy a prichystali sa na odchod. Snáď viac než málo stánkov ma mrzelo, že som kvôli vlaku nestihla Janku Pronskú. Na ňu som sa tešila najviac. Snáď niekedy nabudúce.:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára