piatok 3. novembra 2017

Týždeň s knižkou 5

Som si istá, že jesenné prázdniny uvítal každý knihomoľ. Žiadne učenie ani škola, iba vy a vaša kniha. Sychravé počasie len dotváralo tú pravú atmosféru. Stačilo zakrútiť sa do deky a otvoriť knihu...

Keďže som na voľné dni mala naplánované len čítanie, siahla som po Kráľovnej v tieňoch. Na poličke mi stála asi od augusta, pretože som si ju nechávala práve na upršané a mrazivejšie počasie. Vrátenie sa do Aelininho sveta bolo ako návrat domov. Ani som si neuvedomila, ako mi všetky postavy chýbali (hlavne Dorian, ale to je vedľajšie). Mágia, vrahovia, láska. A intrigy, samozrejme. Napriek tomu, že sa jedná o fantasy knihu, celú sériu vnímam ako oddychovú. Iste mi dáte za pravdu, ak poviem, že autorka má viac než príjemný štýl písania a zmysel pre detail. 

Počas môjho včerajšieho (nedobrovoľného) pobytu v škole mi sestra napísala SMS, že kuriér priniesol knihu. Nasledovala otázka, či som si niečo objednávala. Ja som však o ničom nevedela, preto som sestru poprosila, aby mi balíček popísala. Keď som zistila, že je od Albatrosu, hneď mi bolo všetko jasné. Jednalo sa o recenzný výtlačok Jiný svět pre Zeedee, s ktorými som nedávno uzavrela spoluprácu. Knižka ma milo prekvapila, či už po vizuálnej alebo obsahovej stránke. Pár strán som si prečítala a príbeh vyzerá viac než zaujímavo. 

Hlavnému hrdinovi zostáva len málo času plnohodnotného života a keďže je ochotný urobiť čokoľvek, len aby si trápenie uľahčil, podstúpi tzv. "vtiahnutie", ktoré ho prenesie do počítačovej hry. Dej sa odohráva v neskorom 21. storočí, kedy je podobná akcia možná. 
Knihu som si vybrala kvôli hlavnej zápletke, a teda životu v hre. Podobný námet mal aj Erebos od Ursuly Poznanskej, ktorý si ma získal svojou originalitou a spracovaním. Uvidíme, či ho Jiný svět od D. Rusa prekoná.







V neposlednom rade sa vás chcem opýtať, či niekto z vás ide na tohtoročnú Bibliotéku. Ja na nej samozrejme nebudem chýbať, spolu s rodinou si plánujeme urobiť menší výlet. :)

2 komentáre:

  1. Já si podzimní prázdniny s knížkou moc neužila, pomáhala jsem sestře se stěhováním :) Ale o víkendy to chci napravit! :)

    OdpovedaťOdstrániť