sobota 23. apríla 2016

Erebos- hra,ktorá zabíja!


Autor: Ursula Poznanski
Názov: Erebos
Počet strán: 328
Vydavateľ: Fragment
Rok vydania: 2011
Jazyk: slovenský
Oficiálna anotácia:
Triler, pri ktorom vám v žilách tuhne krv Erebos je počítačová hra s prísnymi pravidlami. Toho, kto ich poruší čaká krutý trest, alebo smrť. Erebos , ale dokáže splniť aj tie najtajnejšie priania. Ako je možné, že hra o každom všetko vie? Čo vlastne Erebos chce?
O dobrú hodinu neskôr sa inštalácia dokončila na sto percent. Nick chcel už nahlas jasať, v tom okamihu však obrazovka sčernela. A čierna ostala. Nič nepomáhalo. Ani poklepkávanie na kryt počítača, ani nijaká kombinácia klávesov, ani výbuch hnevu. Obrazovka neukazovala nič iné, len neúprosnú temnotu. Krátko predtým, ako Nick rezignovane stlačil tlačidlo reštart, sa však predsa len niečo stalo. Z temnoty sa vynorili červené písmená, slová, ktoré pulzovali, akoby zásobovali krvou a životom skryté srdce. "Vstúp. Alebo sa vráť. Toto je Erebos."

"Pozerá sa mi priamo do očí, pomyslel si Nick a potlačil nepríjemný pocit.
Pozerá sa na mňa, akoby bol schopný vidieť cez obrazovku."

Postavy:
Hlavným aktérom tohto príbehu je Nick Dunmore, chalan s naozaj svojskou osobnosťou. Musím priznať, že chvíľu trvalo, kým sme sa my dvaja stali priateľmi. Pri prvých kapitolách som si nebola istá, ako ho mám vnímať. Jeho správanie a celkové vystupovanie bolo dosť chaotické. Keď som si začínala myslieť, že mu rozumiem, BUM! Spravil niečo úplne nečakané a padnuté na hlavu. Postupom deja sa mi však myšlienky utriedili. S napätím som sledovala Nicka a jeho temného elfa vo svete Erebosu, ako bojujú proti upírom, vlkolakom, ale aj ľuďom. Rovnako ako Nickova herná postava Sarius, aj Nick musel v reálnom živote čeliť nemalým a o nič menej nebezpečným skúškam. Vďaka svojej odvahe a inteligencii všetko zvládol, avšak vadila mi jeho občasná chamtivosť a ľahostajnosť voči ľuďom, na ktorých mu záležalo.
Jamie a Emily, Nickovi (najlepší) kamaráti, mi prirástli k srdcu viac ako sám Nick. Možno to bola práve oddanosť a starostlivosť, čím si ma obaja získali. Emily napriek všetkému riskovala, aby Nickovi pomohla. A Jamie? Ach, ten si toho vytrpel veľa. To, že Nickovi po tom všetkom odpustil, ma dojalo. Stál pri ňom v dobrom aj v zlom. I keď toho zlého bolo oveľa viac...nevzdal to. Za to mu patrí môj obdiv.

"Ostatní sú preč. Potrebovali ťa a odoprel si svoju pomoc.
Sme sklamaní, Sarius. Tvoja nedbalosť nemôže zostať bez následkov, rozumieš?"

Prečo áno?
Ak máte dosť večne umrnčaných dievčatiek a obohraných milostných trojuholníkov, siahnite po tejto knihe. Dobrodružstvo, napätie a romantiku máte zaručené. A k tomu všetkému naozaj originálny námet ako bonus! Autorka si dala skutočne záležať na tom, aby mal čitateľ pocit, že namiesto Nicka sedí za počítačom on. Aby sám okúsil silu Erebosu- a počítačových hier vo všeobecnosti. Spisovateľka presne vystihla, akí náchylní sú mladí ľudia na takéto veci a kam až môže táto závislosť dospieť. Myslím si, že Nick a jeho priatelia sú dostatočne odstrašujúcim príkladom... Výhodou tejto knihy je, ako som už spomínala, originálnosť. Po dlhšom čase som si konečne prečítala niečo neotrepané, nové. Pri čítaní dokonalo vypnete. Keďže sa realita prelína s tou virtuálnou, čo-to sa aj priučíte. Autorka vierohodne opisuje princíp a funkciu klávesových skratiek a "vnútornú stavbu" počítačových hier. Celé je to podávané nenásilným a ľahkým štýlom.

"´Takže myslíte skutočný Hyde Park a skutočný Cavalry memoriál?´
´Presne tak.´
´A keď pod tou fľaštičkou nič nenájdem? Keď tam nič nebude?´
´Tak sa vrátiš a povieš mi to. Ale nepokúšaj sa ma oklamať. Spoznal by som to.´"

Prečo nie?
Ako som už písala, zo začiatku som trošku bojovala s Nickom. Jeho myslenie mi pripadalo neprehľadné a občas vzdialené realite. Dosť mi vadili aj gramatické chyby a preklepy, ktoré sa v knihe objavili. Viem, že to s príbehom nemá nič spoločné, no treba na to upozorniť.

Hodnotenie:
Moje konečné hodnotenie je 4,5/5. Veľkú úlohu zohral začiatok príbehu, do ktorého som sa ťažšie dostávala+ malé gramatické chyby. Ale inak je kniha úžasne a vážne stojí za prečítanie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára